Ako začať pracovať s programom Access

Spustenie programu
je rovnaké, ako pri všetkých ostatných programoch Microsoft Office. Po spustení Accessu sa zobrazí dialógové okno, kde si vyberieme, čí chceme otvoriť novú alebo už existujúcu databázu. Na obrazovke sa objaví tzv. Okno databázy, ktoré nám ponúkne základne typy objektov. V prípade, že sme otvorili už existujúcu databázu, budeme tu mať vypísané všetky súbory v databáze použité, s ktorými sa dá samozrejme ďalej pracovať.

Ako vytvoriť novú databázu

Vzhľadom na to, že doposiaľ nemáme vytvorenú žiadnu databázu, je nutné ju najprv vytvoriť. Pri vytváraní môžeme použiť dva spôsoby:

  1. databázu vytvoríme ručne.

  2. použijeme - Sprievodcu databázou - , používa sa hlavne pri vytváraní pomerne jednoduchých databáz. Postupnosť krokov je napísaná v napovedi.

Pre tvorbu tabuliek, otázok, formulárov a zostáv použijeme príslušných sprievodcov.

Nástroje používané v programe Access:

Okrem už známych nástrojov z produktov MS Office Wordu a Excelu používa Access tieto nástroje:

návrhové zobrazenie
primárny kľúč
indexy
vložiť riadok
odstrániť riadok
vlastnosti
zostaviť
okno databázy
nový objekt, automatický formulár
pomoc
mriežka
zvláštne efekty
farba pozadia
farba písma
farba čiary, okna
zoradiť vzostupne/zostupne
filtrovať podľa výberu
filtrovať podľa formátu
použiť filter
nájsť
nový záznam
zrušiť záznam
Základ každej databázy tvoria tabuľky.

© TS