Vysvetliť na konkrétnych príkladoch obsah pojmov permutácie, variácie a kombinácie (aj s opakovaním).
- Koľkými spôsobmi sa mohlo vyvíjať skóre zápasu, ktorý sa skončil 2 : 3 ?
- V triede je 21 chlapcov a 9 dievčat. Koľkými spôsobmi možno z nich vybrať trojčlennú skupinu, v ktorej sú:
a) iba chlapci, b) iba dievčatá c) dvaja chlapci a jedno dievča?
- Koľko rôznych slov sa dá utvoriť zo slova MATEMATIKA zmenou poradia písmen? (Slová nemusia mať význam. Počítajte aj slovo MATEMATIKA.)
- Určite počet prvkov konečnej množiny,z ktorých môžeme vytvoriť:
a) päťkrát viac usporiadaných trojíc než dvojíc, v ktorých sa prvok opakuje
b) 272 usporiadaných dvojíc, v ktorých sa žiadny prvok neopakuje.
- Koľko prirodzených čísel menších ako 3 000 možno napísať pomocou číslic 1,2,3,4, ak sa
a) žiadna číslica neopakuje b) číslica 3 sa opakuje dvakrát.
- Určite počet prvkov tak, aby z nich vytvorený počet kombinácií 2 triedy bez opakovania bol 66.
|