Otázka č. 1: | Počet variácií druhej triedy z 10 prvkov je: |
| 20 |
| 19 |
| 100 |
| 90 |
|
Otázka č. 2: |
Riešte v N rovnicu : |
| 7 |
| 3 |
| 9 |
| 4 |
|
Otázka č. 3: |
Z koľkých prvkov môžeme vytvoriť 30 variácií druhej triedy? |
| 6 |
| 7 |
| 5 |
| 4 |
|
Otázka č. 4: |
Umocnite výraz (2a3 - 5)4 : |
| 16 a12 + 160 a9+ 600 a6 + 1000 a3 + 625 |
| 16 a12 - 160 a9+ 600 a6 - 1000 a3 + 625 |
| 16 a7 - 160 a5+ 600 a3 - 1000 a + 625 |
| 2 a12 - 80 a9+ 300 a6 - 500 a3 + 625 |
|
Otázka č. 5: |
Počet variácií tretej triedy z 5 prvkov s opakovaním je: |
| 75 |
| 60 |
| 15 |
| 125 |
|
Otázka č. 6: |
Štvrtý člen binomického rozvoja výrazu (a - 2b)5 je: |
| + 80 a3.b2 |
| - 80. a2. b3 |
| - 80 a3.b2 |
| + 8. a . b4 |
|
Otázka č. 7: |
Kódom na trezore je slovo (postupnosť písmen, ktorá nemusí mať význam) pozostávajúce zo šiestich rôznych písmen. Prvé tri písmená sú spoluhlásky z množiny {B, C, D, F, G}, ďalšie tri písmená sú samohlásky z množiny {A, E, I, O, U, Y}. Koľko rôznych slov prichádza do úvahy ako kód na trezore? |
|  |
|  |
|  |
|  |
|
Otázka č. 8: |
Z 30 študentov 4.A triedy je 10 vyznamenaných. Koľkými spôsobmi môžeme spomedzi všetkých študentov v triede vybrať piatich, ak medzi nimi majú byť práve dvaja vyznamenaní? |
|  |
|  |
|  |
|  |
|
Otázka č. 9: |
Umocnite výraz (x - 2y)4 : |
| x4 - 8 x3 y + 24 x2 y2 - 32 x y3 + 16 y4 |
| x4 - 4 x3 y + 24 x2 y2 - 32 x y3 + 16 y4 |
| x4 + 8 x3 y + 24 x2 y2 + 32 x y3 + 4 y4 |
| x4 + 4 x3 y - 24 x2 y2 + 32 x y3 - 16 y4 |
|
Otázka č. 10: |
Kombinačné číslo sa rovná: |
| 1140 |
| 380 |
| 1320 |
| 520 |
|
Otázka č. 11: |
Koľko je všetkých päťciferných prirodzených čísel, ktorých prvé dve číslice sú nepárne a ďalšie tri číslice sú párne? |
| 55 |
|  |
| 25 . 35 |
| 52 + 53 |
|
Otázka č. 12: |
Na prestížne ocenenie Zlatá kamera bolo nominovaných 10 filmov. Každý divák vyberie tri z nich a na hlasovacom lístku navrhne jeden na 1. cenu, jeden na 2. cenu a jeden na 3. cenu. Najviac koľko rôzne vyplnených hlasovacích lístkov môže porota teoreticky dostať? |
| 720 |
| 120 |
| 1000 |
| 360 |
|
|